مقالات

تاریخچه ابزار آلات کوکن ژاپن سابقه 75 ساله (1946) KOKEN TOOLS

ابزار آلات کوکن

تاریخچه ابزار آلات کوکن ژاپن سابقه 75 ساله (1946) KOKEN TOOLS

تاریخچه ابزار آلات کوکن ژاپن:  KOKEN HISTORY

بنیانگذار و موسس ابزار آلات کوکن آقای یاماشیتا از ژاپن (1973-1889) بود. وی 16 سال دوره جوانی خود را در ایالت کانزاس آمریکا زندگی کرد و به خاطر علاقه شدیدش  بر روی خودرو های فورد در این شرکت مشغول به کار بود. سپس بعد از بازگشتش به ژاپن 13 سال هم درجنرال موتور ژاپن کار کرد. آقای یاماشیتا در سن 57 سالگی در 15 نوامبرسال 1946 شرکت ابزار آلات کوکن را در ژاپن راه اندازی کرد.

موسس ابزار آلات کوکن:                                                                                                                                             Koken tool co.,ltd

کوکن
واژه کوکن (KOKEN) ازدو واژه ژاپنی: KOUGYOU“  و KENKYUUSHO “گرفته شده که:( kougyou = صنعت  ”industrial“و kenkyuusho= آزمایشگاه پژوهشی”research laboratory” می باشد.)
انتخاب برند KOKEN  به عنوان یک برند تجاری به خاطر شرکت YAMASHIA KOGYO بود که در سال 1940 بعد از تعطیل شدن جنرال موتور در جنگ ژاپن، آقای یاماشیتا راه اندازی کرده بود و نام کوکن KOKEN رسما در سال 1941 ثبت شد. در سال 1952 کل کارکنان شرکت کوکن 15 نفر بودند که بتدریج به تعداد آنها اضافه شد و الان 156 نفر در آن مشغول به کارند. در سال 1964 کارخانه جدید کوکن تاسیس شد.

خلاصه زندگینامه و فعالیت آقای یاماشیتا:

 1889– تولد آقای یاماشیتادر Kakegawa، ژاپن
 1907- زبان انگلیسی را در ژاپن می آموزد (برای آن زمان بسیار غیر معمول بوده است.)
1908- به ایالات متحده رفت و از یک مدرسه خودرو فارغ التحصیل شد. پس از فارغ التحصیلی، به مدت 6 سال در نمایندگی فورد به عنوان مکانیک کار کرد
• در مجموع 16 سال در ایالات متحده زندگی کرد.
• 1925 – در زمان افتتاح کارخانه فورد در یوکوهاما، ژاپن، به ژاپن بازگشت
• 1927 – برای جنرال موتورز در اوزاکا، ژاپن کار می کند.
• 1946 – او Yamashita Kougyou Kenkyuusho (Ko-ken) را تأسیس کرد.
محصولات و ابزار آلات کوکن دارای استاندارد DIN آلمان ،JIS ژاپن و ISO  استاندارد جهانی می باشد. ISO9001 2015,JIS 2020  و …

خلاصه ای از فعالیت های شرکت کوکن ژاپن KOKEN :

ابزارآلات کوکن

دسامبر 1946: بنیانگذار آقای سوئیچیرو یاماشیتا شرکت ابزار کو-کن را تأسیس کرد.
1957:Ko-ken صادرات سوکت و لوازم جانبی را در سال 1957/1958 آغاز کرد. قبل از بسته بندی، هر محصول جداگانه تا آخرین جزئیات بررسی می شد. کوکن یکی از اولین کسانی بود که چنین فرآیند سفت و سخت «کنترل کیفیت» را اتخاذ کرد و نیوزلند اولین بازار صادراتی کوکن بود و همچنان از حامیان قوی این برند است.
آگوست 1959: سازماندهی مجدد به .Ko-ken Tool Co., Ltd
فوریه 1962: M.I.T.I. مجوز J.I.S را به رسمیت شناخت و علامت گذاری روی محصولات Ko-ken نشان داده شد.
نوامبر 1965: شروع صادرات تجارت
دسامبر 1970 : صادرات به اروپا
فوریه 1973: شروع نمایش محصولات در نمایشگاه کلن آلمان 
می 1973: نقل مکان دفتر اصلی و کارخانه به آدرس کنونی
1976: به یوشیجیرو ساکای مدال با روبان بنفش و جایزه دستاورد وزیر کار برای کمک به ایمنی شغلی اعطا شد.
آگوست 1984 تا 1987: شرکت در نمایش سخت افزار شیکاگو، ایالات متحده آمریکا 
نوامبر 1995: دریافت گواهینامه ISO9002
جوئن 1997: کارخانه قطعات سابق برای نصب ماشین‌های شکل‌دهی جدید ساخته شد.
نوامبر 1999: دریافت گواهینامه ISO9001
سپتامبر 2002: اعطای نمایندگی انحصاری کوکن در ایران به تولزیران ( تکنو ماشین ابزار فعلی )
سپتامبر 2010: انتشار Z-SERIES
نوامبر 2011: نصب سیستم برق خورشیدی (150 کیلو وات).
2020: افزایش تولید “Hi-Luck 350″، یک ماسک N95 برای جلوگیری از عفونت جدید کروناویروس برای عرضه آنها به مراکز درمانی انتخاب به عنوان یکی از 100 شرکت برتر جهانی طاقچه در سال 2020 توسط وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت و عرضه 3 دستگاه جدید برای کنترل بیماری های عفونی که به طور مشترک با دانشگاه توهو ساخته شده اند.

مختصری در مورد تولیدات کارخانجات ابزار آلات کوکن ژاپن:

KOKEN    MADE IN JAPAN

KOKEN نامی که ممکن است برخی از شما با آن آشنا باشید و به آن علاقه داشته باشید، اما به احتمال زیاد نامی است که هرگز آن را نشنیده اید. این یک شرکت ابزارآلات آمریکایی نیست که قبلاً نامش را نشنیده باشید، بلکه یک شرکت ژاپنی ابزار دستی است. مطمئناً، شرکت‌های ژاپنی ابزارآلات زیادی وجود دارند، و ابزار آلات کو کن با تخصص در تولید محصولات خاص خود را از سایر شرکت‌های ژاپنی متمایز می‌کند. در واقع، من فکر نمی‌کنم هیچ سازنده ابزار دستی دیگری در جهان وجود داشته باشد که در ساخت اقلام سوکت تخصص داشته باشد. ممکن است فکر کنید که آنها در صنعت ابزار جدید هستند، با این حال، بیش از نیم قرن است که وجود دارند. شبیه به نام مشهور جهانی Knipex، متخصص آلمانی در ساخت انبردست، Ko-ken یک متخصص قدیمی در ساخت سوکت است که مورد اعتماد بسیاری از کاربران در ژاپن و سراسر جهان است.

انواع ابزار آلات کوکن:

Koken Tools high performance tools for todays professional
ابزارآلات کوکن Koken Tools با کارایی بالا برای حرفه ای امروزی:
ابزار آلات کوکن با استفاده از جدیدترین فناوری‌ها مانند 3D-CAD، مراکز ماشینکاری و سیستم‌های عملیات حرارتی کنترل‌شده کامپیوتری به منظور ارائه با کیفیت‌ترین و مدرن‌ترین سوکت‌ها و لوازم جانبی طراحی و تولید می‌شوند.
ابزار آلات کوکن دستی شامل: جعبه بکس، بکس و متعلقات بکس، جغجغه بکس، پیچ گوشتی، انواع آچارها و آلن بکسی و…..
آقای یاماشیتا که به عنوان مکانیک در ایالات متحده کار می کرد، احتمالاً در آن زمان دست خود را بر روی مارک های مختلف ابزار آمریکایی داشت. شاید او به جغجغه‌های «بزرگ داوگ» پروتو علاقه مند شده باشد زیرا جغجغه‌های استاندارد کوکن همان طرح اولیه را دارند. برخلاف سایر برندهای ابزار داخلی در ژاپن، کو کن به دلیل دانش آقای یاماشیتا از زبان انگلیسی در صادرات ابزارهای خود پیشتاز بود – به همین دلیل است که بسیاری از مردم در سراسر جهان نام کو کن را در مقایسه با ژاپنی های دیگر می شناسند. مارک ها به عنوان مثال نیوزلند اولین کشوری بود که محصولات و ابزار آلات کوکن را در سال 1957 در خارج از کشور دید.).
در حالی که بسیاری از سازندگان بزرگ ابزار در سراسر جهان کم و بیش یک مجموعه ابزار کامل را ارائه می دهند، کو کن همچنان یک متخصص در ابزارهای سوکتی باقی می ماند و این شرکت را به یک تولید کننده/برند منحصر به فرد در این دنیا تبدیل می کند. هنگامی که یک خودروساز یک الگوی پیچ و مهره جدید ایجاد می کند، کو کن اولین کسی خواهد بود که حداقل در ژاپن آن را تولید می کند. محدوده اندازه سوکت آنها گسترده است و اغلب توسط سایر شرکت های ابزار ارائه نمی شود. کاتالوگ Ko-ken دارای کمتر از 7000 مورد (تا سال 2012) است.

جالب است بدانید:

  • در کاتالوگ ابزار آلات کوکن، بیش از 160 شماره قطعه مختلف وجود دارد که سوکت هایی به اندازه 10 میلی متر هستند!
  • از بین تمام سوکت‌هایی که کوکن تولید می‌کند، بیش از هر سایز دیگری در خط تولید خود، سوکت‌های 17 میلی‌متری در درایو ½ اینچی تولید می‌کند.
  • درایورهای ضربه ای دستی را برای سازندگان اروپایی مانند Hazet آلمان و Wiha عرضه می کند.
  • تامین کننده گان ابزار آلمانی، گارانتی اقلام منتخب سوکتی را از Ko-ken تهیه کرده اند.
  • در راستای راه اندازی اخیر خط تولید Zeal، کوکن غرفه شرکت خود را برای اولین بار در سال 2011 در نمایشگاه سالانه خدمات خودرو – نمایشگاهی با سابقه 60 ساله طولانی در ژاپن به نمایش گذاشت.
  • ویژگی اصلی جغجغه های Ko-ken همیشه در مورد برآورده کردن خواسته های کاربر نهایی بوده است.
  • اولین کاتالوگ ابزار آلات کوکن تنها 20 صفحه و 400 محصول داشت ولی کاتالوگ امروزی 280 صفحه و در مجموع بیش از 6000 محصول را شامل می شود که دلیل آن سرمایه گذاری سنگین مداوم کوکن در تحقیق و توسعه هنوز هم برای حرفه ای ها مورد توجه است.
سری Z برای نیازهای مکانیک های فعلی و آینده خودرو که در فضاهای محدود موجود در خودروهای مدرن کار می کنند، توسعه یافته است. فشردگی از اهمیت اولیه برخوردار است، کو کن طیف وسیعی از نمونه ها را از تولیدکنندگان در سراسر جهان جمع آوری کرد و با 50 سال تجربه، با هدف ایجاد جمع و جورترین طرح های دنیا از نظر اندازه و باریکی شروع به کار کرد. توسعه جغجغه های جدید از 5 سال پیش و اقلام سوکتی مربوطه از 2 سال پیش آغاز شد.
امروزه کوکن به عنوان یکی از پیشروها در صنعت تولید ابزار بین المللی شناخته می شود. موفقیت این شرکت ناشی از تمایل اصلی آن است که به طور مداوم موانع کیفیت و دقت را پشت سر بگذارد. هر ابزار Koken برای عملکردی بسیار فراتر از کاربرد مورد نظر خود ساخته شده است و همه با ضمانت مادام العمر Koken ارائه می شوند.

در باره تکنو ماشین ابزار:

گروه فنی – مهندسی  تکنو ماشین ابزار نماینده ی رسمی انحصاری ابزار آلات کوکن  KOKEN در ایران می باشد و ارائه دهنده :
انواع ابزار آلات کوکن KOKEN دستی شامل: جعبه بکس، بکس و متعلقات بکس، جغجغه بکس، پیچ گوشتی، انواع آچارها، آلن بکسی، چکش، ابزارمخصوص، پولی کش، بوراسکوپ دیجیتال، چکش مخصوص خودرو، فنرجمع کن بادی ودستی، ابزار آلات کوکن بازرسی خودرو، ابزار آلات 1000 ولت (عایق دار)،سره پیچ گوشتی، سمبه و قلم،خارجمع کن، بازکن، آچار آلن، بعضی ابزارهای هواپیمایی، جعبه ابزار، ترولی ابزار به صورت پراز ابزار و خالی، ابزارآلات بادی و شارژی، انواع ترکمتر تقه‎‌ ای، دیجیتال، تست ترکمتر، مولتی پلایر، ابزار آلات صافکاری و ابزار آلات عمومی می باشد.
انواع جعبه بکس و بکس های فشار قوی و دیگر ابزار آلات کوکن را می توانید در سایت تکنو ماشین ابزار مشاهده کنید.
لطفا جهت خرید و اطلاعات بیشتر با کارشناس فروش فنی – مهندسی تکنو ماشین ابزار  تماس  حاصل نمایید.

نمونه محصول از ابزار آلات کوکن در تکنو ماشین ابزار:

جعبه بکس 17 پارچه کوکن ژاپن درایو 1 اینچ کد: KOKEN 8225M

مقاله مرتبط:

هازت آلمان تولیدکننده ابزار آلات صنعتی (سابقه 150ساله) 1868

خلاصه تاریخچه ابزار آلات کوکن به انگلیسی:                                              :Corporate history

December 1946 Soichiro Yamashita, the first president, founded Yamashita Industrial Research Institute
July 1953 Certified as an excellent automobile part (No. 333) by the Ministry of International Trade and Industry
October 1955 Registered with Japan Airlines Maintenance Co., Ltd. as an aircraft designated brand factory and JAL designated product
July 1959 Certified as APA (US Forces Japan Procurement Bureau) and Self-Defense Forces delivery excellent factory
February 1958 Japanese Industrial Standards (JIS) display permission certified by the Ministry of International Trade and Industry
November 1965 Start direct trade
September 1969 Yoneichiro Yamashita appointed as the second president
February 1973 Started exhibiting at West Germany Colon Fair
September 1979 Shoichiro Yamashita appointed as the third president
August 1984 Started exhibiting at the Chicago Hardware Show in North America
November 1995 Acquired ISO9002, the international standard for quality assurance, for the first time in the domestic industry
June 1999 Obtained ISO9001 certification, the international standard for quality assurance
October 1999 Shoichiro Yamashita, the third president, becomes chairman of the board
October 1999 Shoji Suzuki appointed as the fourth president
October 2007 Adopted as an official socket wrench at the 2007 Universal Skills Olympics
October 2009 Daisuke Yamashita appointed as the fifth president
November 2011 Installed solar power generation equipment (150kW)
October of the first year of Reiwa Daisuke Yamashita, 5th President, appointed Chairman of the Board
October of the first year of Reiwa Takamichi Naito appointed as the sixth president
اطلاعات برگرفته از شرکت کوکن ژاپن  koken

کوکن

کوکن