مقالات

لاستیک میشلن فرانسه – برادران میشلن 1889

لاستیک میشلن فرانسه

 لاستیک میشلن فرانسه – برادران میشلن 1889

تاریخچه لاستیک میشلن فرانسه:

تاریخچه لاستیک میشلن فرانسه از آنجا شروع می شود که برادران میشلن در سال 1889 شرکت لاستیک سازی میشلن رادر کلرمون فرانسه تاسیس نمودند و به تولید تایر دوچرخه پرداختند و بعدها صدها اختراع مهم را به ثبت رساندند که مهم‌ترین آنها تایر هبرادرانای رادیال می باشد. شرکت لاستیک سازی میشلن در سال 1988 شرکت تایر سازی بی‌اف‌گودریچ و پس از آن تاروس – تیگار – ریکن – کوموراویونی رویال را خرید و درسال 2008 به دومین شرکت بزرگ تایر سازی جهان بعد از بریجستون تبدیل شد. پس از تصاحب کارخانجات بی اف گودریچ به تامین کننده ی تایر شاتل های فضایی درایالت متحده تبدیل شد.

تولیدات انواع تایر شرکت میشلن فرانسه:

پس از گذشت سال ها از تاریخچه لاستیک میشلن فرانسه اکنون این شرکت سازنده انواع تایرهای خودروهای معمولی و مسابقه‌ای، تایرهای هواپیمایی، تراکتورها، تریلرها و موتورهای مسابقه‌ای، شاتل فضایی، هواپیما، اتومبیل، کشنده های سبک و سنگین، موتورسیکلت و تایر دوچرخه است و با به‌ کارگیری هزاران کارمند از سرتاسر دنیا و از ملیت‌های مختلف، در قسمت‌های تحقیقی، صنعتی، خدماتی، توزیعی و طراحی، محصولی با بهترین کیفیت را در اختیار خریداران آن قرار می‌دهد. آن‌ها با به‌کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا از جمله نانو، بیوتکنولوژی، تسلط بر فرایندهای شیمیایی پیچیده و پرینت سه بعدی، محصول خود را به بهترین شکل عرضه می‌کنند. این شرکت، به دلیل دوستدار محیط زیست بودن، از منابع طبیعی تجدیدپذیر به منظور ساخت تایرهای با کیفیت، بهره می‌برد.  تولید می کند.

کتاب راهنمای سبز و قرمز از شرکت میشلن فرانسه:

 کتاب های سبز و قرمز ازجمله فن آوری های شرکت میشلن فرانسه بود که صاحب نامند. آندره میشلن پدرش در کار چاپ و مادرش وارث یک کارخانه کائوچو بود و سرمایه آینده ی او را تامین کرد. در 36 سالگی موسس کارخانه بودند .آنها در کتاب راهنمای خود مردم را تشویق به مسافرت می کردند و از طرفی درآن لوگوی لاستیک میشلن را معرفی می کردند.

نقشه ی جیبی:

آندره در 47 سالگی دفترچه راهنمایی از بهترین رستوران های کشورش تهیه کرد و پایه ارزیابی رستورانهای خوب در جهان را ریخت. در57 سالگی نقشه ی جیبی جاده های فرانسه را به شکل فانوس آکاردئون تهیه کرد و در 88 سالگی درگذشت. هرساله به یاد آنها 2 مسابقه در پشتیبانی از صنعت هواپیمایی فرانسه برگزار می گردد.

بهترین عملکرد فنی لاستیک میشلن فرانسه:

در بازار ایران لاستیک میشلن فرانسه جایگاه خاصی در بین مصرف کنندگان دارد و کمتر کسی است که از کیفیت و استقامت لاستیک میشلن بی خبر باشد. لاستیک میشلن فرانسه بهترین عملکرد فنی رادر مقایسه با برندهای لاستیک دنیا دارد و در پیست های سرعت پرفروشترین برند جهان است.  خودروهای زیادی همچون بنز و بی ام و در کشور ما وجود دارند که از این نوع تایر بر روی خود بهره میبرند. مواد اولیه به کار رفته در تولید لاستیک میشلن به حدی با کیفیت است که باعث شده تا دو مزیت برای لاستیک ایجاد شود که یکی از این مزایا طول عمر لاستیک و عدم فرسایش در کوتاه مدت میباشد. دومین مزیت ایجاد شده نیز به عملکرد خوب لاستیک باز میگردد و میتواند عملکرد خوب و منحصر بفردی را از خود نشان دهد.

سابقه 120 ساله:

بیش از ۱۲۰ سال از تولید لاستیک میشلن فرانسه در کارخانه‌ی میشلن می‌گذرد و این برند به‌عنوان دومین سازنده تایر جهان(پس از بریجستون) شناخته می‌شود. به عقیده‌ی بسیاری از خودروسازان مطرح و خصوصا سازندگان خودروهای اسپرت، لاستیک میشلن فرانسه بالاترین کیفیت و بهترین عملکرد فنی را در مقایسه با دیگر برندهای لاستیک دنیا دارد. در زمینه‌ی ساخت تایر برای استفاده در پیست‌های سرعت، لاستیک میشلن فرانسه به‌عنوان پرفروش‌ترین برند جهان شناخته می‌شود. لاستیک میشلن فرانسه در کشورهای مختلف از جمله: فرانسه (اصلی) ایتالیا، اسپانیا، آلمان، لهستان، انگلستان، مجارستان و… تولید میشود. تمام تایرهای تولیدی لاستیک در سراسر جهان تحت لیسانس و نظارت لاستیک میشلن فرانسه تولید و عرضه میشود.

اختراع لاستیک بادی (تایر):

بیش از 95% از وزن خودرو را فشار باد لاستیک و تنها 5% را خود لاستیک تحمل می کند. لاستیک (تایر) بادی توسط آقای جان بویدانوپ ایرلندی اختراع شد که برای سه چرخه ی پسرش که کائوچویی بود بکار برد. او ورقه ی کائوچو را به شکل لوله در آورد و دور تا دور چرخ قرار داد و داخل آنرا از هوا پرکرد که بعدها میشلن از این اختراع برای اتومبیل استفاده کرد.

چند توصیه مهم درباره لاستیک خودرو:

  • حتما از لاستیک استاندارد استفاده کنید.(  لاستیک میشلن فرانسه
  • در هنگام انتخاب و تهیه لاستیک به نوع خودرو، سرعت، شرایط رانندگی، سطح جاده، شرایط محیط و فصل توجه کنید.
  • بازدیدهای دوره‌ای لاستیک‌های خودرو به منظور ماندگاری بیشتر، ایمنی بالاتر، راندمان بهتر و مصرف سوخت کمتر امری حیاتی است.
  • باد لاستیک‌ ها هر دو هفته یک بار کنترل شود.
  • هیچ‌گاه لاستیک‌های رادیال و بایاس پلای را به طور هم‌زمان بر روی یک خودرو استفاده نکنید.
  • از بالانس چرخ‌ها هرگز غافل نشوید.
  • در هنگام کنترل فشار باد، لاستیک‌ها بایستی سرد باشند و در حالتی که لاستیک‌ها گرم می‌باشند، از خالی کردن باد اضافی بپرهیزید.

لاستیک تیوبلس:

لاستیک میشلن فرانسه یکی از اولین تولید کنندگان لاستیک تیوبلس در جهان است. امروزه هم حتی در بیشتر خودرو های صنعتی و راه سازی از جمله در لاستیک لودر، لاستیک دامپتراک، لاستیک جرثقیل و برخی از لاستیک لیفتراک ها هنوز از تیوب درون لاستیک استفاده می‌شود. اما شرکت لاستیک میشلن فرانسه با بهره گیری از علم و تکنولوژی و ایده های نو آورانه اقدام به حذف تیوب درون لاستیک کرد.

در باره لاستیک:

لاستیک در حقیقت به یک بخش ضروری از زندگی همه تبدیل شده است. از متداول ترین مواد در صنایع مختلف لاستیک است. لاستیک ارزان قیمت است و می تواند در طیف گسترده ای از قطعات و محصولات تولید شود. لاستیک همچنین سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت است و این یک ویژگی  بسیارعالی است، زیرا سالانه بیش از 250 میلیون لاستیک دور ریخته می شود.
در سال 1930 نئوپرن توسط دوپنت بدست آمد و امروزه از طریق ولکانیزاسیون (حرارت دادن با گوگرد) تولید می‌شود. با افزایش گوگرد و حرارت دادن لاستیک سخت‌تر و ترد‌تر می‌شود. اولین بار در 1839 چارلز گودیر این روش را کشف کرد و آن را ولکانیزه کردن نامید، حود 50 درصد گوگرد باعث جسم سختی بنام ابونیت می گردد که برای ساخت توپ بولینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.تایلند-مالزی واندونزی از کشورهای پیشرو درتولید لاستیک هستند. لاستیک مصنوعی پنجمین ماده استراتژیک در جنگ جهانی دوم بود.
لاستیک ها خاصیت الاستیکی دارند، مقاومت شیمیایی، سایشی و خاصیت عایق بودن باعث شده که کاربرد در زمینه خوردگی داشته باشند. با اسید کلریدریک سازگارند و به همین دلیل در لوله ها و تانک های فولادی استفاده می شوند و لاستیک ها چون نرم هستند پس در شلنگها، نوارها، تسمه ها و تایر ماشین مصرف می شوند. لاستیک در صنایع مختلفی چون صنعت کشاورزی، صنعت هوافضا / هواپیمایی، صنعت خودرو، صنایع شیمیایی، صنعت ساخت و ساز، صنایع دفاعی، صنعت پزشکی،  معدن،  نفت، تولید برق، صنعت چاپ و کاغذ  و صنعت نساجی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
فرق لاستیک و پلاستیک: لاستیک ها: به دو دسته ی لاستیک طبیعی و لاستیک مصنوعی تقسیم می شوند.
لاستیک طبیعی یا کائوچو طبیعی (لاستیک هند): از شیره درخت هوا و از پلیمر شدن هیدروکربن متیل و ایزوپرن (چون پیوند دوگانه دارد با گوگرد (s) واکنش داده ) تولید می‌شود. لاستیک طبیعی با افزایش گوگرد مقاومتر می شود.
پلاستیک ها چیستند؟ مواد آلی با وزن مولکولی بالا (اکثرا مصنوعی) هستند. ازفلزات و آلیاژها ضعیف تر و نرم تر ولی در برابر یونهای کلر و اسید کلریدریک مقاوم تر هستند. البته در برابر اسید نیتریک مقاومت کمتری دارند.
موارد مصرف لاستیک و پلاستیک در صنعت: از لاستیک در ساخت توپ بولینگ – درساخت هواپیما – تجهیزات بیمارستانی – تولید اسباب بازی – شیلنگ پمپ بنزین –لاستیک بوتیل در آب بندی تانکر حمل گاز – لاستیک سیلیکون (مقاومت حرارتی بالا، 580 درجه فارنهایت) ، لاستیک خودرو (لاستیک میشلن فرانسه) استفاده می شود. پلاستیک ها را توسط ریختن در قالب، فرم دادن، اکستروژن و نورد تولید می کنند و به صورت قطعات توپر، روکش، پوشش، اسفنج، الیاف و لایه های نازک وجود دارند.نمونه مصرف پلاستیک در صنعت چکش سازی، انواع چکش پلاستیکی چکش پلاستیکی: PLASTIC HAMMER درصنعت مخصوصا صنعت خودرو و خدمات پس از فروش خودرو ترانسفورماتور – ژنراتور و برق کاربرد فراوانی دارد. (چون باید درعین اینکه ضربه محکمی وارد می کند نباید اثر تخریبی داشته باشد.) 

تکنو ماشین ابزار:

تکنو ماشین ابزار با انتخاب بیش از 20 تولیدکننده مطرح در جهان پیشرو درارایه ابزارهای دستی، پنوماتیک، هیدرولیک و تجهیزات با کیفیت و کاربردهای حرفه ای با سابقه حداقل 30 ساله ست.
فنی مهندسی تکنوماشین ابزار درزمینه ارایه ابزارهای استاندارد با نشان بین المللی TUV –VDE  و…..در صنایع خودروسازی، نفت و گاز، پتروشیمی، راهسازی، موتورسیکلت، صنایع مونتاژ وصنایع هوایی جلودار است.
جهت شناخت بیشتر درباره ما کافیست که بدانید این واحد بازرگانی چند نمونه ازبهترین ابزارهای سراسر دنیا را انتخاب نموده و دارای چند نمایندگی از شرکتهای معتبر در ایران است. مثل:
هازت آلمان ،ایرگا اسپانیا ،هایکو آلمان ،کوکن ژاپن  ( KOKEN  )، کوکن ژاپن ( KUKEN ) درزمینه ابزار بادی، فورزای اسپانیا بعنوان ساپلایرو بعضی از برندها مثل میتوتویو ژاپنی، هلیوس آلمان، گدور آلمان، سونیک هلندو…..
این واحد بازرگانی دارای طیف گسترده ای از ابزار با بیش از 3000 نوع ابزار و تجهیزات را ارایه می دهد.
گروه فنی – مهندسی تکنو ماشین ابزار دارای آموزش آکادمیک، کالیبراسیون و تعمیر ترکمتر، تعمیر وسرویس  ابزارهای بادی و خدمات پس از فروش و نماینده ی رسمی هازت در ایران می باشد.
لطفا برای خرید محصولات و اطلاعات بیشتر با کارشناس فروش فنی – مهندسی تکنوماشین ابزار تماس حاصل نمایید.✔

 

تاریخچه هازت آلمانلاستیک میشلنلاستیک میشلن

مقاله مرتبط:هازت آلمان تولید کننده ابزار آلات صنعتی (سابقه 150ساله) 1868